Circuit Barajul Tarnița - Piatra lui Dan - neoficial

uşor/mediu
1:45-2:15h

Se pleacă de la barajul Tarnița, pe drumul forestier din partea de nord a lacului (partea stângă a văii Someșului Cald). Chiar daca drumul este intretinut acesta este interzis circulatiei auto. Exista semne si bariere care indica explicit acest lucru. Se trece pe langa cabana Salvamont. Din capătul drumului (unde se găsește o deschizătură de vegetatie, si traseul punct roșu continua spre stanga) se începe urcarea în direcția nord pe un drum mai mic. După 50 m la prima intersecție facem dreapta și începem o urcare accentuata pe deal. Se continuă traseul aproximativ 15 minute până vedem o poiana în partea stângă. Aici suntem în culmea dealului și de aici se continuă doar pe curba de nivel. Din poiană facem dreapta pe un drum de pământ apoi la prima intersecție facem iarăși dreapta ieșind întro altă poiana. La un moment dat vom avea de un copac căzut în drum. Mai sunt și alte bifurcații de spre dreapta, dar traseul trebuie sa fie într-o ușoară coborâre. La aproximativ 20 de minute de mers pe curba de nivel ar trebui sa se deschidă o poiană în partea dreaptă. Traversăm poaiana care are 450 m lungime iar capătul ei drumul face ușor dreapta. După care se intră în desișuri. Și o potecă mai mult acoperită de vegetație în timpul verii. Și o coborâre puțin mai accentuată. La 2 minute după coborâre, se face dreapta părăsind poteca și se coboară versantul muntelui sprea Piatra lui Dan. Coborarea ar trebui să fie 2-3 minute. Din poteca din coama dealului, se văd niște colți de stâncă. De acolo veți avea parte de una din cele mai spectaculoase puncte de belvedere din România. Revenim în poteca din culea dealului și ne continuăm traseul pe lângă o hrănitoare de animale. În aproximativ 5 minute vom ajunge la un al doilea punct de belvedere. Va întoarceți 3 minute apoi puteți coborî în direcția Est prin pădure (cum mergeți după hranitoare în stânga, dacă va intoarceti de la al doilea punct de belvedere în dreapta) Se coboară pe prima vale, aproximativ 30 de minute până în drumul judetean asfaltat 107P. După care se merge spre dreapta către barajul Tarnita.

Etape

Baraj Tarnița - Dealul Custurii - Piatra lui Dan - Baraj Tarnița

Descriere
Observații

Se recomandă parcurgerea traseului incepand cu drumul forestier de pe malul lacului. Panta traseului este mai mica. Acesta nu este un traseul montan marcat si omologat. Chiar dacă necesita un efort scăzut pentru al parcurge este destul de dificil de orientat în timpul verii cand vegetatia este abundentă. Parte din traseu este prin pădure fără poteca, orientarea se face în funcție de forma de relief, picior de deal sau văioaga. Se recomanda sa aveți un dispozitiv cu gps asupra voastră.

Cele mai bune sezoane

Octombrie
Noiembrie
Decembrie

Persoane care au contribuit si comentat

Circuit Barajul Tarnița - Piatra lui Dan - neoficial in Cluj, Gilău-Muntele Mare is an uşor/mediu drumeţie trail.
Average: 5 (2 votes)

Comentarii

imaginea utilizatorului Raul Baldean

Am fost si eu acolo: O piatra mica pentru mine, o piatra mare pentru omenire… VIDEO: https://youtu.be/uV-OR-nxrns

Miercuri, Iulie 1, 2020
imaginea utilizatorului VSV

„Se trece pe langa cabana Salvamont.” - Aș adăuga că ~2km de parcurs după Salvamont până la intersecția relevantă.

Apoi doar „Din capătul drumului (unde se găsește o deschizătură de vegetatie, si traseul punct roșu continua spre stanga) se începe urcarea în direcția nord pe un drum mai mic.”

imaginea utilizatorului VictorSindean

An incredible location that's a MUST SEE given the fact that is so close to Cluj-Napoca.  The views are breathtaking! I recommend it wholeheartedly.

If you want to see it in one of my landscape photography videos, here is a link to it: https://youtu.be/TGdgdx5-3BA

Joi, August 20, 2020
imaginea utilizatorului VictorSindean

Incredible vistas on this trail.  Easy to trek and follow, the path only gave me a bit of trouble was half way through, where there was a log fallen over the path. You should go through the fallen branches or around then, and not choose a different path and get lost on a dead-end trail like I did.

I did a landscape photography vlog on this trail if you are interested.

Check it out: https://www.youtube.com/watch?v=TGdgdx5-3BA&t=1s&ab_channel=VictorSindean

Joi, August 20, 2020
imaginea utilizatorului vandalay

Update Sept 2020 : traseul a fost marcat cu cerc galben. Numele corect al destinatiei este Piatra Corbilor