07MN88: Culmea Pietriceaua (traseul CR) - Turnu Roşu

Traseul nr. 88 Triunghi Albastru este traseul de coborâre din Culmea Pietriceaua (desprinsă din creasta principală) spre Turnu Roșu. Coborâți din creastă peste Culmea Pietriceaua, se ajunge la o poiană largă (Poiana Pleșii), intersecție de poteci de unde se desprinde la dreapta marcajul Triunghi Albastru, traseul nostru. În primă fază, se urmează un drum de TAF care cotește larg spre sud-est, pe versantul vestic al Culmii Fântânii, până în Poiana Fântânii, o poiană cu iarbă înaltă și pâlcuri de copaci. Aici se caută cu atenție marcajele pe arbori, apoi se intră din nou în pădure, continuând pe culme până la intersecția cu marcajul Triunghi Galben, ce coboară mai departe în traseul de legătură Turnu Roșu - Sebeșul de Jos (traseul 89 PG). Marcajul ne conduce N-NV până deasupra Mănăstirii Turnu Roșu (traseul 90), apoi pe creastă și pe culmi, pe o potecă folosită des de animalele domestice, până la intrarea în localitatea Turnu Roşu. Este un traseu relativ ușor, cu cca. 900 de m diferențe de nivel, într-o drumeție de aprox. 1.5 h. Efortul depus ne va fi răsplătit de perspectiva frumoasă asupra crestei și a văilor înconjurătoare.

easy
~1:00h
Vârf

Din punctul în care traseul TR intersectează traseul CR, se desprinde spre est traseul TA care coboară spre Turnu Roşu, pe Culmea Pietriceaua. De la indicatorul amplasat în poiană pentru traseul CR, o luăm direct spre est pe un drum de taf. După câţiva zeci de metrii întâlnim primul marcaj TA. Mergem pe drumul de taf până când acesta coteşte larg spre sud-est. Aici traversăm spre nord-nord est printr-o poiană presărată cu pâlcuri de arbori prin iarbă înaltă. Orientarea este ceva mai dificilă, dar ne orientăm după marcajele amplasate pe arbori. Intrăm iarăşi în pădure şi urmăm poteca ce merge pe culme. Ajungem la intersecţia cu traseul TG şi CG. Continuăm pe culme uşor spre nord-nord vest şi în scurt timp întâlnim traseul PR care coboară drept în jos, spre vest, către Mănăstirea Turnu Roşu. Noi urmăm creasta, trecem peste câteva mici culmi, pe potecă, prin pădure. Pe masură ce ne apropiem de localitate, pădurea se deschide şi intrăm într-o poiană cu arboret pitic. Coboram drept în jos pe o potecă des umblată de animale domestice. Ajungem la un drum de sat, traseul PG ce leagă Turnu Roşu de Sebeşul de Jos. Aici este, câţiva zeci de metrii spre vest, intrarea în localitatea Turnu Roşu.

Etape

Culmea Pietriceaua (traseul CR) - Turnu Roşu

Descriere

Traseul nr. 88 TA este un traseu de dificultate ușoară, străbătând în primă fază drumul de TAF până la Poiana Fântânii, de unde se coboară prin pădure deasupra Mănăstirii Turnu Roșu și mai departe, pe drumul de animale, până la intrarea în satul omonim. Este un traseu cu marcaje rezonabile, recomandat a se parcurge în coborâre. La urcare, din traseul marcat cu punct galben nu există indicatoare de marcaj şi marcajul este rar.

Coborând din creasta principală, după Chica Fedeleșului și Chica Lacului, prin Șaua Corbului, se străbate Culmea Pietriceaua cu marcaj Cruce Roșie (traseul 2) și se ajunge la o poiană largă (Poiana Pleșii), cu stâlp indicator. Aici putem coborî spre Turnu - Roșu, astfel:

• pe Valea Caselor, depășind Mănăstirea Turnu Roșu, marcaj Cruce Roșie (traseul 2);
  • pe Culmea Frasinului și Cioru, marcaj Triunghi Roșu (traseul 87);
  • pe Culmea Fântânii, pe marcaj Triunghi Albastru (traseul nostru), sau mai departe pe
  • peste Vârful Grohotișul, pe marcaj Triunghi Galben (traseul 92);

O altă variantă de aici, coboară la localitatea Sebeșul de Jos, spre E - SE spre Valea Sebeșului, pe un vâlcel format de ploi, marcaj Cruce Galbenă (traseul 91).

De la indicatorul amplasat în Poiana Pleșii, vom coborî direct spre est pe un drum de TAF, câțiva zeci de metri până la primele marcaje, apoi vom părăsi drumul când acesta cotește larg spre sud-est, cu direcția N-NV printr-o poiană presărată cu pâlcuri de arbori și iarbă înaltă (Poiana Fântânii). Cu atenție sporită la marcajele de pe copaci, vom reintra în pădure și vom urmări poteca ce ne conduce pe culme, la intersecţia cu traseul Triunghi Galben (traseul 92) şi Cruce Galbenă (traseul 91).

Continuând pe culme N-NV până deasupra Mănăstirii Turnu Roșu, vom întâlni marcajul Bulină Roșie, ce coboară la Mănăstire (traseul 90) și vom urma creasta, trecând apoi peste câteva mici culmi, pe poteca din pădure. Odată ce ajungem mai aproape de localitate, vom intra într-o poiană cu arboret pitic, și vom identifica o potecă des umblată de animale domestice, care coboară drept în jos spre Turnu Roșu. Poteca ne scoate la un drum de sat care face legătura Turnu Roşu - Sebeşul de Jos (traseul 89), pe care îl vom urma până la intrarea în localitate.

Observații

Traseul se recomandă a se parcurge în coborâre. La urcare, din traseul marcat cu punct galben nu există indicatoare de marcaj şi marcajul este rar.

Cele mai bune sezoane

Noiembrie
Decembrie

Persoane care au contribuit

Culmea Pietriceaua (traseul CR) - Turnu Roşu in Făgăraş, Sibiu is an uşor drumeţie trail.