Dâmbul Morii - Canionul 7 Scări - Cabana Piatra Mare

4:30-5:00h
Vârf

Gallery

De la Dâmbul Morii urmăm pe drumul spre canionul 7 Scări. Înainte de bariera care închide drumul un stâlp indicator ne arată marcajul la stânga spre cabana Bunloc (intersecție cu traseele 2, 3 și 4). Lăsăm în stânga traseul 2 și urmăm drumul auto pentru circa 160 de metri (comun cu traseele 3 și 4). După panoul explicativ și bariera de pe valea Șipoaia lăsăm în stânga traseul 3 și continuăm pe drum (comun cu traseul 4) circa 185 de metri. Lăsăm la stânga traseul 4 și mergem în față pe drumul auto. După 1,4 kilometri întâlnim primele mese de lemn, lăsăm drumul în dreapta și intrăm pe poteca marcată în pădure. Mergem 200 de metri, revenim pentru scurt timp pe drumul auto, lăsăm pe stânga un al doilea grup de mese de lemn și după 130 de metri reintrăm în stânga în pădure. Depășim al treilea grup de mese de lemn și după 480 de metri traversăm pe dreapta văii Șipoaiei un vâlcel cu podeț de lemn amenajat cu balustradă. Urcăm circa 60 de metri, coborâm în firul văii, lăsăm pe dreapta un izvor de sub rădăcina unui copac și continuăm pe drum pentru 175 de metri până la crucea lui Ion Sumedrea. Aici o potecă nemarcată vine de la capătul de jos al canionului 7 Scări. Depășim baza administrației pădurilor și intersecția cu traseul 21 și pe niște scări de lemn urcăm la intrarea în canionul 7 Scări (intersecție cu traseul 23). Intrăm pe prima scară metalică în canionul îngust, trecem de a doua scară mică și ajungem la scara mare. Urcăm scara mare și continuăm pe partea stângă a canionului (geografică). Urmează alte două scări amenajate pe aceeași parte a canionului și o scară mai mică în coborâre. Un ultim grup de scări ne scoate la capătul canionului. Trecem pe partea stângă a unui gard metalic, cotim dreapta și întâlnim din stânga o variantă a traseului 21. Cotim la dreapta și lăsăm în dreapta o variantă a traseului 23. După 340 de metri întâlnim capătul de sus al traseului 23. Continuăm să urcăm pe firul văii Șipoaia care devine curând vale seacă. Poteca urcă continuu pe firul văii câștigând mereu altitudine. După aproximativ două ore de urcat 500 de metri diferență de nivel (circa 1,6 kilometri, pantă 30%) ajungem la capătul de jos/vestic al poienii cabanei Piatra Mare unde întâlnim traseele 4 și 19. Urcăm în continuare prin poiană, depășim după 20 de metri un izvor captat și după alți 50 de metri ajungem la cabana Piatra Mare (1630m altitudine) (intersecție cu varianta traseelor 4 și 19, traseele 18 și 22).

Etape

Noiembrie
Decembrie

Persoane care au contribuit

Dâmbul Morii - Canionul 7 Scări - Cabana Piatra Mare în Braşov, Braşov Ciclist este un traseu de drumeţie mediu.