Touristik Label - 1211MN15: Finișel - Valea Finișelului - Plopi - Mănăstirea Muntele Rece - Oţelești - Dobrin

medium
9:00-10:00h
Vârf

Este un traseu care face legătura dintre zona turistică Săvădisla – Vlaha cu zona turistică Măguri-Răcătău. Traseul începe din satul Finișel pe care îl străbatem până la capătul din amonte, la confluenţa Văii Finișelului cu Valea Feneșul. Aici mergem spre stânga, pe drumul care urcă de-a lungul Văii Feneșul. Urcăm o oră și jumătate (5 km) până în șaua Prislop, unde intersectăm traseul numărul 16, marcat cu cruce roșie, ce vine de la localitatea Uzina și merge la până la ruinele cetăţii Lita. Suntem pe o culme, lângă mai multe căsuţe de camping. La această intersecţie cotim la dreapta, urcând pe drumul pietruit. Trecem pe lângă o sculptură de piatră, un loc de popas cu bancă și încă o sculptură și după 3 km din șaua Prislop ajungem la mănăstirea Muntele Rece. La intersecţia de lângă mănăstire, cotim pe primul drum la dreapta și urcăm ușor prin pădure tânără și apoi continuăm pe curbă de nivel, pe sub Vârful Testieșul. Marcajele sunt foarte rare, pe sectoare lungi lipsind de tot. Ne orientăm după linia de curent electric și rămânem pe drumul de creastă. Urmează o succesiune de șei și vârfuri mai mici, pe care drumul le ocolește de cele mai multe ori. Ajungem în șaua de după Vârful Târlovii, lângă niște case, unde drumul se ramifică și unde găsim un izvor și o troiţă. Aici părăsim linia de curent electric și o luăm înainte-stânga, intrând pe versantul dinspre Valea Calului. Continuăm pe drum și după ce ajungem la o altă troiţă și niște case, intrăm în pădure. Trecem pe lângă un izvor și de aici traseul nostru urmează drumul de culme care traversează păduri și rărituri până în cătunul Oţelești, pe o distanţă de 4 km. Urmează cătunul Bușești și la ultimele case drumul întră din nou în pădure. De aici începem să urcăm continuu până la o nouă ramificaţie unde cotim spre stânga și ajungem pe Vârful Buturi. Coborâm ușor încă 5 minute și ajungem în Șaua Dobrin unde este capătul traseului nostru. Suntem la intersecţia cu traseul numărul 13, marcat cu cruce galbenă, lângă un stâlp de marcaj cu săgeţi indicatoare.

Observații

Între Finișel și Plopi, marcajele TR sunt rare însă nu pun probleme de orientare. Între Mănăstirea Muntele Rece și Dobrin marcajele sunt foarte rare și vechi. / Traseul este accesibil iarna în funcţie de cantitatea și calitatea zăpezii doar turiștilor cu experienţă, bine echipaţi. Stratul de zăpadă poate să fie mai mare mai ales între Mănăstirea Muntele Rece și Dobrin.Ne putem aproviziona de la izvoarele care se varsă în valea Feneșu, valea Finișelului și de la Mănăstirea Muntele Rece. Mai există un izvor la 1 oră de Mănăstirea Muntele Rece, un izvor în apropierea vârfului Târlăvii și unul deasupra cătunului Cerc. Se mai poate lua apă și de la cătunul Oţelești.

Cele mai bune sezoane

Noiembrie
Decembrie

Persoane care au contribuit

Finișel - Valea Finișelului - Plopi - Mănăstirea Muntele Rece - Oţelești - Dobrin în Cluj, Cluj Ciclist este un traseu de drumeţie mediu.