Touristik Label - 2 Fosta cabană Vârful cu Dor - Cabana Piatra Arsă - Cabana Omu

medium/hard
3:30-4:30h

Gallery

De la fosta Cabană Vârful cu Dor urcăm spre nord-vest până la Cabana Mioriţa și apoi la staţia de telecabină de la Cota 2000. Continuăm spre Vârful Furnica (2103 m) și coborâm în Şaua Călugărului (întâlnim varianta de vară a marcajului (fosta cabană Vârful cu Dor-Piatra Turcului-Șaua Călugărului). Continuăm pe versantul estic al Vârfului Piatra Arsă (2044 m) şi coborâm spre Cabana Piatra Arsă. Din dreptul cabanei continuăm pe un culoar format între jnepeni, mergem pe curbă de nivel prin vestul Muntelui Jepii Mici și ajungem la Staţia de telecabină Babele. Mergem pe latura vestică a culmii până la Cabana Babele. Trecem pe lângă Babe și Sfinx și continuăm spre nord spre Baza Salvamont Buşteni, de lângă Baba Mare (2294 m) și mai departe spre Şaua Şugărilor. Urcăm 5 minute până la o baracă metalică. Pentru varianta de vară (interzisă iarna!), mergem pe curbă de nivel pe sub Cerdac şi ajungem la capătul Cerdacului şi mai apoi în Şaua Obârşiei. Pentru varianta de iarnă, de la baracă facem stânga, urcăm 10 minute până la circa 2400 de metri altitudine, urmăm drumul larg şi stâlpii indicatori şi la capătul Cerdacului coborâm printr-un horn înclinat cu o conductă de gaze până după Cerdac, unde întâlnim varianta de vară. Parcurgem Şaua Obârşiei spre nord şi urmând drumul larg urcăm până sub Vârful Găvanele (2472 m), ocolim Vârful Bucura Dumbrava (2503 m) pe la vest şi ajungem la Cabana Omu (2507 m).

Etape

Fosta cabană Vârful cu Dor - Cabana Mioriţa - Muntele Furnica - Cabana Piatra Arsă - Cabana Babele - Cerdacul Obârşiei - Cabana Omu

Descriere

Persoane care au contribuit

Fosta cabană Vârful cu Dor - Cabana Piatra Arsă - Cabana Omu în Dâmboviţa, Prahova, Bucegi-Leaota este un traseu de drumeţie mediu/dificil.