Touristik Label - 203MN22: Între Izvoare - Tarniţa Bârsanului

Traseul nr. 22 Bandă Galbenă este un traseu de pătrundere în arealul Crestei principale a Munților Rodnei, într-un urcuș continuu de-a lungul văii de sub Coasta Netedă, pe durata a aprox. 4 - 4.5 h de drumeție, cu diferență de nivel de peste 1000 de m, ceea ce-l clasifică ca un traseu de dificultate medie. Trebuie consemnat că acest traseu este inaccesibil iarna la urcarea din valea Izvorul Mare spre Tarniţa Bârsanului.

medium
4:15-5:15h
Vârf
1960m

Gallery

Din Poiana Între Izvoare marcajul bandă galbenă urmează serpentinele drumului forestier până la ieşirea din pădure, acolo unde se alfă o stână. De aici, avem prima privelişte către creastă, mai exact spre Tarniţa Bârsanului… însa e prea devreme pentru a intuit locul în care vom intersecta noi creasta. Revenind, de la stână continuăm uşor în direcţia nord-est, pe un drum înierbat. Curbele acestuia ne vor face să fim când cu faţa, când cu spatele către creasta principală. Trecem pe lângă un adăpost ce pare a fi o veche stână şi continuăm urcuşul. Drumul înierbat trece la un moment dat peste apele un pârâu ce vine din partea noastră dreaptă. În scurt timp ajungem la o bifurcaţie de drumuri: înspre stânga se desprinde un drum a cărui continuare se poate urmări pe versantul din stânga (vest), în timp ce în partea dreapta continuă drumul înierbat. În acea zonă, marcajele lipsesc şi e nevoie să continuăm câţiva zeci de metri pe drumul din dreapta, pentru a obţine o confirmare a direcţiei urmate. În curând drumul înierbat traversează o zonă de jnepeni, apoi se întoarce şi noi revenim cu faţa spre creastă, moment în care vedem locul în care ieşim în creastă și intersectăm traseul 1.

Etape

Între Izvoare - Izvorul Mare - Tarniţa Bârsanului (1932 m)

Descriere

Din Poiana Între Izvoare marcajul BG urmează serpentinele drumului forestier până la ieşirea din pădure, ajunge la o stână, străjuită în plan îndepărtat de creasta Munților Rodnei, mai exact, avem perspective frumoase spre Tarniţa Bârsanului. De aici ținem direcţia NE, pe un drum înierbat, când cu spatele, când cu fața către creasta principală. Drumul înierbat trece la un moment dat pe lângă un adăpost ce pare a fi o veche stână, apoi peste apele unui pârâu (ce vine din partea noastră dreaptă) și ajunge la o bifurcație de drumuri, unde vom urma în continuare drumul înierbat spre dreapta. În această zonă marcajele lipsesc.

Odată ajunși într-o zonă de jnepeni, poteca revine cu faţa spre creastă și urcă lin spre NV, spre creasta principală a Munților Rodnei pe care o avem în față. Vom întâlni marcajul BR (traseul 1) al acesteia cu puțin mai spre E de Tarnița Bârsanului (cam la 10 min.), acolo unde poteca "de creasta" ocolește prin sud vârful Puzdrele.

Observații

Inaccesibil iarna la urcarea din vale spre Tarniţa Bârsanului.

Cele mai bune sezoane

Noiembrie
Decembrie

Persoane care au contribuit

Între Izvoare - Tarniţa Bârsanului în Bistriţa-Năsăud, Rodnei este un traseu de drumeţie mediu.