Touristik Label - 902MN16: Şaua Funduri-Muntele Funduri-BA

Traseul nr. 16 Punct Roșu este un traseu de retragere din capătul sudic al Crestei Piatra Craiului, într-o coborâre nu foarte dificilă, de nivel mediu, de 600 de m diferență de nivel în aproximativ 1 - 1.5 h.

medium
~0:45h
Vârf

Gallery

Traseu comun cu o parte din traseul 5. Din Şaua Funduri (intersecţie cu traseul 20) cotim coborâm spre est şi peste 20-25 de metri lăsăm în dreapta traseul 20 (ramura sudică). De aici vom merge în paralel cu traseul 5. După 50-60 de metri lăsăm în stânga traseul 25 spre Refugiul Funduri şi continuăm coborârea. Parcurgem câteva serpentine largi şi în ultima ne înscriem spre nord-est în coborâre pe Muntele Funduri. După 750 de metri de mers schimbăm direcţia spre est şi în 400 de metri (100 de metri diferenţă de nivel în coborâre) ieşim în Poiana Funduri. În serpentine repetate pierdem 120 de metri în coborâre abruptă prin pădure, pe o pantă mai lină spre nord-est, schimbăm apoi direcţia spre est şi în cinci minute ajungem într-o poieniţă. De aici în 250 de metri întâlnim traseul 29.

Etape

Şaua Funduri (1889 m) - Muntele Funduri - BA

Descriere

Traseul nr 16 PR este un traseu de legătură între Creasta Sudică a Pietrei Craiului (Șaua Funduri) și traseul 29 BA ce unește Podul Dâmboviţei de intersecția numită “La Table”.

Din Şaua Funduri (intersecţie cu traseul 20 - ce străbate integral toată Creasta Pietrei Craiului), cotim în dreapta și mergem în paralel cu traseul 5. Parcurgem câteva serpentine largi şi în ultima ne înscriem spre nord-est în coborâre pe Muntele Funduri.  După alte100 de metri diferenţă de nivel în coborâre, ieşim în Poiana Funduri.

Acest traseu poate fi abordat pentru coborârea într-un timp relativ scurt din extremitatea sudică a crestei, pe o pantă lesne de urmat, fără prea multe probleme de orientare și fără dificultăți tehnice.

Cele mai bune sezoane

Noiembrie
Decembrie

Persoane care au contribuit

Şaua Funduri-Muntele Funduri-BA în Argeş, Piatra Craiului este un traseu de drumeţie mediu.