07MN87: Turnu Roşu - Dl. Frasinul - Culmea Pietriceaua (traseul CR)

Traseul nr. 87 Triunghi Roșu este traseul de legătură între localitatea Turnu Roşu și culmea Pietriceaua, picior desprins din creasta Făgărașului, o alternativă a traseului CR Turnu-Roșu - Șaua Corbului, folosit cu precădere pentru a urca în creasta Făgărașului dinspre vest. În primă fază se traversează localitatea Turnu Roşu pe drumul spre mănăstire, apoi se cotește spre vest, în dreptul unei adăpătoare. Poteca iese la o pajiște, apoi printre arbuști și intră în pădure, pe versantul vestic al culmii. Câștigăm altitudine, ajungând pe Culmea Frasinului, de unde se iese într-o poiană largă (Poiana Pleșii), la intersecția cu cu traseul CR care continuă pe Culmea Pietriceaua, până în Șaua Corbului, din creasta principală a Făgărașului. Este un traseu relativ ușor, cu cca. 800 de m diferențe de nivel, într-o drumeție de aprox. 2.5 h. Efortul depus ne va fi răsplătit de perspectiva frumoasă asupra crestei principale și a văilor înconjurătoare.

easy/medium
~2:00h
Vârf

Traversăm localitatea Turnu Roşu pe drumul principal (ce duce spre Mănăstirea Turnu Roşu). Aproape de ieşire, trecem pârâul pe pod şi în dreptul unei adăpătoare (izvor) vedem marcajul TR pe o uliţă spre vest. Urmăm calea până la ieşirea din localitate pe direcţia vest, ieşim pe o pajişte, de unde marcajul ne conduce în urcare spre sud printre arbuşti, până la intrarea în pădure. Poteca devine mai clară şi merge pe versantul vestic al culmei până la un pârâu de unde urcăm spre est, traversăm o pajiste şi ajungem pe culme. Traseul urmăreşte culmea spre sud, traversând mai mult pe versantul vestic şi pe masură ce câştigăm în altitudine, facem şi o traversare pe versantul estic al Culmei Frasinului. Ieşim din pădure într-o poiană largă care se deschide către sud-vest. Aici intersectăm traseul CR care urcă din Turnu Roşu pe la Mănăstirea Turnu Roşu şi care continuă spre creasta principală. Tot în acest punct intersectăm traseul TA care coboară spre Turnu Roşu, pe culmea Pietriceaua.

Etape

Turnu Roşu - Dl. Frasinul - Culmea Pietriceaua (traseul CR)

Descriere

Traseul nr. 87 TR este un traseu de dificultate ușoară, străbătând în primă fază drumul pietruit spre Mănăstirea Turnu Roșu, și cotind apoi pe Culmea Cioru și Frasinului până la piciorul Pietriceaua, desprinse la N din creasta principală a Făgărașului. Este un traseu cu marcaj bun și potecă clară.

Traversând localitatea Turnu Roşu pe drumul principal ce duce spre Mănăstirea Turnu Roşu, vom ajunge aproape de ieșire, la un pod care trece un pârâu cu adăpătoare, loc  unde găsim primele marcaje ale traseului Triunghi Roșu. Luând direcția vest, pe o uliţă, vom ieși din localitate la o pajiște, de unde direcția se schimbă spre sud, printre arbuşti, până la intrarea în pădure.

Aici identificăm patul potecii pe versantul vestic al culmii Cioru, ajungând la un pârâu, de unde vom urca spre est, depășind o pajiște și câștigând altitudine. Curând se ajunge pe Culmea Frasinului, continuând pe versantul estic al culmii și ieșind din pădure într-o poiană largă care se deschide către sud-vest. Aceasta este Poiana Pleșii, loc ce adună toate cele 3 trasee ce urcă de la Turnu Roșu spre Culmea Pietriceaua.

• poteca pe Culmea Cioru și Frasinului, marcaj Triunghi Roșu (traseul nostru);
  • poteca de la Mănăstirea Turnu Roșu, marcaj Cruce Roșie (traseul 2);
  • poteca peste Vf. Vărețului și Culmea Fântânii, marcaj Triunghi Albastru (traseul 88).

Din Poiana Pleșii, pentru a se ajunge în creastă, se va continua ascensiunea pe lângă Vârful Chica lui lonel (1242m), vârf ce marchează începutul Culmii Pietriceaua, ieșind în șaua dintre Chica Pietrelor şi Chica Fedeleşului, numită Șaua Corbului (1568 m)

Observații

Marcajul este bun şi poteca este clară.

Cele mai bune sezoane

Noiembrie
Decembrie

Persoane care au contribuit

Turnu Roşu - Dl. Frasinul - Culmea Pietriceaua (traseul CR) in Făgăraş, Sibiu is an uşor/mediu drumeţie trail.