Touristik Label - 1207MN87: Turnu Roşu - Dl. Frasinul - Culmea Pietriceaua (traseul CR)

Legătura Turnu Roșu - Culmea Pietriceaua, peste Dl. Frasinului
Traseul 87 Triunghi Roșu este traseul de legătură între localitatea Turnu Roşu și culmea Pietriceaua, picior desprins din creasta Făgărașului, o alternativă a traseului CR Turnu Roșu - Șaua Corbului. Poteca urcă pe Culmea Cioru și traversează Culmea Frasinului. Potrivit pentru cicloturism și plimbări în zona Mănăstirii Turnu Roșu. Priveliști spre creasta principală și Valea Strâmba.

uşor/mediu
1:00-2:00h
Vârf

Galerie

Traversăm localitatea Turnu Roşu pe drumul principal (ce duce spre Mănăstirea Turnu Roşu). Aproape de ieşire, trecem pârâul pe pod şi în dreptul unei adăpătoare (izvor) vedem marcajul TR pe o uliţă spre vest. Urmăm calea până la ieşirea din localitate pe direcţia vest, ieşim pe o pajişte, de unde marcajul ne conduce în urcare spre sud printre arbuşti, până la intrarea în pădure. Poteca devine mai clară şi merge pe versantul vestic al culmei până la un pârâu de unde urcăm spre est, traversăm o pajiste şi ajungem pe culme. Traseul urmăreşte culmea spre sud, traversând mai mult pe versantul vestic şi pe masură ce câştigăm în altitudine, facem şi o traversare pe versantul estic al Culmei Frasinului. Ieşim din pădure într-o poiană largă care se deschide către sud-vest. Aici intersectăm traseul CR care urcă din Turnu Roşu pe la Mănăstirea Turnu Roşu şi care continuă spre creasta principală. Tot în acest punct intersectăm traseul TA care coboară spre Turnu Roşu, pe culmea Pietriceaua.

Etape

Turnu Roşu - Dl. Frasinul - Culmea Pietriceaua (traseul CR)

Descriere

Traseul 87 TR face legătura între Turnu Roșu și culmea Pietriceaua, picior vestic de acces în creasta principală, între Chica Pietrelor și Chica Fedeleșului. Este un traseu relativ ușor, dar are aprox. 700 m diferențe de nivel, în cca. 2 h de drumeție.

Traversăm localitatea Turnu Roşu pe drumul principal ce duce spre Mănăstirea Turnu Roşu până aproape de ieșire și ajungem la un pod care trece un pârâu și o adăpătoare. Aici găsim primele marcaje TR care ne conduc pe o uliță la V. Ieșim din localitate la o pajiște, apoi direcția se schimbă spre S printre arbuşti, apoi prin pădure.

După ce găsim patul potecii continuăm pe versantul vestic al culmii Cioru și urcăm în culme, câștigând altitudine. Urmează o traversare pe versantul estic al Culmii Frasinului și ieșim din pădure într-o poiană largă care se deschide către SV, Poiana Pleșii, loc unde se adună toate cele 3 trasee ce urcă de la Turnu Roșu spre Culmea Pietriceaua.

Dacă dorim putem continua urcarea spre creasta principală, pe poteca CR (traseul 2), pe lângă Vârful Chica lui lonel (1242m), vârf ce marchează începutul Culmii Pietriceaua. O altă opțiune este să ne întoarcem la Turnul Roșu, pe sub Vf. Vărețului și Culmea Fântânii, pe poteca TA (traseul 88).

Observații

Marcajul este bun şi poteca este clară.

Cele mai bune sezoane

Octombrie
Noiembrie
Decembrie

Persoane care au contribuit si comentat

Turnu Roşu - Dl. Frasinul - Culmea Pietriceaua (traseul CR) in Sibiu, Făgăraş is an uşor/mediu drumeţie trail.