Jurnal de expediție - Manaslu 8.163m. Drumul spre Base Camp

Cum au decurs zilele pentru Mihai și Anca după ce au aterizat în Kathmandu.
 trekking

Din aglomerația din Kathmandu spre așezările nepaleze situate la 3.000-4.000m prin Larke Pass 5106m pâna la Manaslu Base Camp 4.800m de unde au început antrenamentele și apoi ascensiunea, Mihai și Anca ne țin la curent cu evoluția expediției.

KATHMANDU

2 Septembrie 2022 (Ziua 1)

După un zbor lung, ce doi alpiniști români ajung în aglomeratul Kathmandu pentru ședința tehnică cu Sherpa și masa festivă.

La cina festivă alpiniștii români au parte de o întâlnire surpriză și inspirațională cu Kristin Harilla. Alpinista de origine norvegiană a atins până acum 11 din cele 14 vârfuri de peste 8.000 metri într-o perioadă de 5 luni de zile. Manaslu, Cho Oyo și Shisapangama mai sunt pe lista acesteia și poate depăși recordul stabilit de Nimsdai Purja (6 luni și 7 zile).

OFF ROAD CĂTRE DHARAPANI

5 Septembrie 2022 (Ziua 4)

Alpiniștii au plecat către Dharapani, satul de unde a doua zi urma să înceapă traseul de trekking spre MANASLU BASE CAMP. Fiind un traseu de off road a putut fi parcurs cu jeepuri.

Din sacul de dormit după cazarea în lodge-ul nepalez Anca ne descrie peisajul și peripețiile de pe drum:

Peisajul oferă un adevărat spectacol de stânci, păduri și verdeață sălbatică, flori și bananieri iar dealurile sunt împânzite cu terasamentele culturilor de orez.

Zeci de cascade ce izvorăsc din crestele înalte se prăbușesc într-un dans amenințător printre stâncile abrupte și se unesc în râul imens ce desparte versanții și în zbuciumul său lovește bolovani uriași ce stau nemișcați parcă de sute de ani.

Totul este amețitor de frumos, viu și într-o continuă transformare și mișcare.

Este un drum anevoios care ridică probleme chiar și mașinilor 4x4, unul dintre jeepurile aflate în urcare prin astfel de locuri fiind tras pe margine cu ceva defecțiuni la o roată. În tot noroiul existent, cred că este fabulos să schimbi o roată.

Prima parte a acestui drum face parte din Anapurna trekking circuit și oarecum înțeleg de ce...aventura începe de jos.

După o altă oră de aventură și de privit la tot ce ne înconjoară, ne oprim la lodge unde vom rămâne până mâine.

De aici urcăm la pas.

Dar până mâine...ne bucurăm de odihnă și căldura oferită de sacul de dormit.”

TREKKING PÂNĂ LA MANASLU BASE CAMP

6 Septembrie (Ziua 5)

După noaptea petrecuta în sătucul nepalez DHARAPANI urmau să lase jeep-urile în urmă și să înceapă tura de hiking către MANASLU BASE CAMP via Tilche 2350m, Bhimtang 3670m și cel mai înalt punct LARKE PASS 5106m  .

LARKE PASS – 5106m

9 Septembrie (Ziua 8)

Mihai și Anca duc o parte din Munții Noștri la 5.106m

Drumul spre LARKE PASS generator de endorfine împinge la contemplare, după cum povește Anca:

Potecile munților leagă oameni, poate tocmai de asta mă regăsesc atât de mult în ideea de #oameniidrumului ce povestesc experiențe și trăiri despre #MuntiiNostri fiecare spunându-și povestea și peripețiile pentru că asta este lumea noastră și în lumea asta faină potecile reprezintă #DrumulCareUneste oameni din toate colțurile lumii. Se leagă o amiciție pentru un timp, pentru un traseu iar uneori, chiar pentru o viață.

Ceea ce purtăm cu noi pentru totdeauna sunt amintirile, câteva urme lăsate pe piele de soarele arzător sau gerul năprasnic și ridurile din jurul ochilor numărate în zâmbete și momente de fericire.

Ce învățăm noi? Să mergem mai departe, să depășim momentele de oboseală și durere fizică pentru că deja știm că absolut totul este posibil dacă îți dorești cu adevărat iar cel mai bun prieten dar totodată și cel mai mare dușman, în momentele grele, este propria minte.

Așadar, mai facem un pas pentru că după cea mai dureroasă urcare, după cea mai grea luptă, mulțumirea și răsplata sufletului este sus, pe vârf.

Namaste!”

ALPINIȘTII VIZITEAZĂ SCOALA DIN SĂTUCUL SAMAGAUN 3700m

11 Septembrie 2022 (Ziua 10)

După traversarea LARKE PASS 5105m în drumul lor spre MANASLU BASE CAMP cei doi coboară în sătucul Samagaun, cota 3700m, ultima așezare de până în Tabăra de Bază

Mihai, după vizita alpiniștilor la scoala din sat:

„Astăzi am ajuns la școală! În ziua noastră liberă am mers la școala cu cei peste 60 de copilași din satul vecin cu Samagaun, care își petrec timpul aici, fie ca învață, fie ca se joacă!

Simplitatea și fericirea se citește imediat pe fețișoarele lor, iar condițiile în care învață sunt departe de secolul în care trăim! #8kExpeditions a adus câteva pachete cu hăinuțe și încearcă să popularizeze situația lor in rândul alpiniștilor care ar putea ajuta!

Au nevoie de pături, salteluțe, încălțăminte și hăinuțe pentru a putea avea zile mai bune aici lângă Tibet în acestă vale izolată.

MIHAI ȘI ANCA AJUNG ÎN MANASLU BASE CAMP

13 Septembrie 2022 (Ziua 12)

De aici vor începe rotațiile la taberele superioare pentru aclimatizare. De acum urmează zile intense și grele la altitudine, dar atât de frumoase!