Muntii Macin | Culmea Pricopanului,vf.Tutuiatu

fdhdf

Primăvara in muntii Macin este un adevărat spectacol de culori.Tot timpul glumeam cu prietenii ca in Macin este tot timpul vreme frumoasa,pe când in înaltele abrupturi vremea era nefavorabila și nu puteam merge.La 5 dimineața am plecat spre localitatea Greci,cu o trecere cu bacul peste Dunăre.Am ales sa fac primul traseu pe Culmea Procopanului pt ca mi s-a părut cel mai atractiv din documentațiile pt traseele din Muntii Macin.La 9:40 eram pe traseu,luat de la Manastirea izvorul Tamaduirii,unde era slujba de sărbătoarea “izvorul tămăduirii” pe 7 mai.O buna parte din traseu am fost singur pe culme,fiind vineri nu erau mulți doritori de munte.Peste tot am fost întâmpinat cu “culoare”și parca după creasta văzută de jos “trăiește o alta lume”.Am rămas plăcut surprins de varietatea acestui loc.Bujori nu am găsit pe acest traseu dar in schimb am găsit broasca țestoasa pe care o pandeam pe traseu.Ajuns la mașina am hotărât sa fac in aceeași zi și traseul spre cel mai înalt varf din Muntii Macin,Vf.Tutuiatu.A lasa traseul pe a2a zi era la “risc” pt ca prognozele arătau nori,vânt și ceata.Am luat traseul marcat cu triunghi albastru spre varf,și ma gândeam ca coborârea sa o parcurg prin alta parte pe sub creasta in partea dreapta.Pe traseu a început sa bata vantul foarte tare dar majoritatea traseului a fost prin pădure ceea ce m-a protejat.Pe varful golaș,Tutuiatu se resimțea mai mult vantul puternic.De pe Tutuiatu am hotărât sa ma întorc pe același traseu fiind fugărit de lăsarea serii.Dar am luat-o pe undeva pe sub varf mergând paralel cu traseul marcat in care am reintrat într-un final.A doua zi am făcut traseul “Cozluk” ceea ce a fost o alegere buna,ceata nu a fost,dar vantul turbat te întâmpina deja de la poale. Recomandari : nu merge in lunile de vara pt ca nu te bucuri de traseu din cauza căldurii,eu am fost in luna mai și ma topeam deja,sa te dai cu crema pt protecție împotriva soarelui,spray anticapuse(găsești in farmacie).Pt campat v-as recomanda in zona “La Cozluk”,este mai mult spațiu dacă vrei intimitate.Am reușit sa fac trackingul doar pt traseul spre Vf.Tutuiatu,aveti mai jos linkul.Bujori am găsit doar pe traseul “Cozluk”(o sa fie un alt video). Sper ca v-a plăcut videoul și sa găsiți utile informațiile. Strava Track : https://strava.app.link/UjswzzEGpgb