Touristik Label - 307MN01E: Curmatura Lerescului - Cabana Plaiul Foii

Variantele Curmătura Lerescului - Cabana Plaiul Foii / Curmătura Lerescului - Curmătura Foii
Din Curmătura Lerescului avem două variante: una continuă pe creastă până în Curmătura Foii, pe o potecă pierdută în vegetație haotică și defrișări (nerecomandată!), apoi la Cabana Plaiul Foii (legătura cu Masivul Piatra Craiului), în timp ce a doua variantă coboară la drumul forestier ce duce la Cantonul Rudăriţa, apoi la Cabana Plaiul Foii.

dificil
4:30-6:30h

Galerie

Din Curmătura Lerescului avem două variante. Una continuă pe creastă până în Curmătura Foii, de unde coboară la Cabana Plaiul Foii. Din cauza tăierilor masive de pădure din această zonă, nu recomandăm această primă variantă: potecă e pierdută prin vegetaţia crescută haotic şi prin resturile rămase în teren în urmă defrişărilor. Varianta cea mai simplă este coborârea din Curmătura Lerescului spre nord, până la intersecţia cu drumul forestier care ne conduce spre est la Cantonul Rudăriţa şi apoi urmăm drumul forestier pentru aproximativ 9 km până la Cabana Plaiul Foii.

Etape

Curmatura Lerescului - Cantonul Rudaria - Cabana Plaiul Foii

Descriere

Din Curmătura Lerescului avem două variante BR. Varianta mai sigură este cea ce coboară pe coasta muntelui, printr-un culoar de molid în poiana din Curmătura Lerescului Mic, apoi spre N, la drumul forestier de pe Valea Lerescu - care conduce spre Cantonul Silvic Rudăriţa și apoi cca. 9 km pe șosea până la Cabana Plaiul Foii.

Cea de-a doua potecă BR face legătura între Curmătura Lerescului Mic - Curmătura Foii, peste Culmea Tămașul Mare, depășind Vârfurile Făgetul Caprei, Piscul Mănăstirii și Ciocanu. Poteca pierdută prin vegetaţia crescută haotic şi prin resturile rămase în teren în urma defrişărilor este greu de urmărit. După Vf. Tămașul Mare (1735 m), lăsăm în stânga marcajele BG, ce coboară peste Plaiul Runcului la Cabana Plaiul Foii (traseul 2 Piatra Craiului) și continuăm spre E de-a lungul culmii timp de 1h, printre poieni și pădurici, spre Șaua Tămașului. Aici urcă din dreapta poteca BA dinspre Valea Dâmboviței spre Plaiul Foii, pe Piciorul Plaiului Mare (traseul 3 Piatra Craiului). Coborâm apoi pe culme printr-o pădure deasă și ajungem în Curmătura Foii, un important nod de poteci din zona plaiurilor de sub lanțul tăios al Pietrei Craiului.

Observații

Marcaj rezonabil.  Traseu periculos iarna.

Persoane care au contribuit

Curmatura Lerescului - Cabana Plaiul Foii în Braşov, Făgăraş este un traseu de drumeţie dificil.