Touristik Label - 716MN06: popas Zugreni - Vf. Giumalău - gara Valea Putnei

medium
7:00-9:00h

Gallery

Vizavi de Cabana Zugreni (care momentan nu e inclusă în circuitul turistic) se află un loc amenajat de popas. De aici pleacă traseele 6 PA, 9 CG și 10TR. Urmăm drumul forestier de-a lungul pârâului Colbu circa 600m, apoi un indicator ne invită să cotim stânga. Urcăm pieptiș pe un drum care apoi se transformă în cărare printr-o vale seacă. Apoi poteca părăsește valea spre stânga (SV) și urcă la niște stânci pe Piciorul Ţepușelor, pe care-l vom urma de acum înainte. Acum urcușul nu mai este așa de abrupt, poteca urmărește un parcurs frumos pe această culme, iar noi avem parte de priveliști spre vale din când în când. După ieșirea din pădure urmează din nou un urcuș relativ abrupt, prin afiniș, poteca taie serpentinele unui drumeag. Ieșim deasupra Cabanei Giumalău, unde intresectăm traseul 7 CR, alături de care în mai puţin de 400 m ajungem la cabană. De aici ne angajăm în urcarea vârfului pe un drum foarte bine marcat cu nu mai puţin de 10 stâlpi de marcaj. Sus pe vârf priveliștea este foarte frumoasă în toate direcţiile. Ne aflăm la punctul de maximă altitudine din masiv, în zilele senine putem identifica ușor Rarăul, Ceahlăul, Pietrosul Bistriţei, Călimanii, Suhardul, Rodnei, etc… După odihnă și savurarea peisajului începem parcurgerea unei culmi clare spre nord. Trecem pe lângă niște stânci, ce pot fi ocolite pe un drum prin dreapta (E), apoi pe lângă o frumoasă scochină cu stânci și jnepeni. Menţinem culmea pe poteca bine marcată, lăsăm pe dreapta traseul PR care coboară la Pojorâta, apoi străbatem două pâlcuri de pădure. La ieșirea din al doilea, într-o poiană largă identificăm în faţă Vârful Alunul. Aici traseul are două variante - ambele marcate - una urcă peste vârf, iar cealaltă îl ocolește prin stânga, pe o potecă tăiată pe curba de nivel, prin pădure. Oricare din variante am alege, în final poposim într-o poiană mare - numită Sapele - unde se află o stână și câteva construcţii de lemn, ce le putem folosi ca adăpost dacă e vreme rea. De aici poteca își continuă coborârea ușoară, la început având parte de un lung parcurs frumos prin pădure pe drumul de culme, întrerupt doar de o scurtă porţiune defrișată. Urmează o alternanţă de porţiuni împădurite cu porţiuni defrișate aflate în stadii diferite de refacere. În final drumul coboară abrupt și ajunge la 200 m NE de gara Valea Putnei. Până la gară folosim un drum și apoi o potecă de-a lungul șinelor de tren. Pe DN17, la 350 m mai sus, se află un indicator comun traseelor 4 BG și 6 PA.

Etape

popas Zugreni - Piciorul Ţepușelor - Cabana Giumalău - Vf. Giumalău - Vf. Chilia - Vf. Alunul - Poiana Sapele - gara Valea Putnei

Descriere

Observații

În zona Vârfului Giumalău, traseul poate fi periculos iarna în funcţie de cantitatea și calitatea zăpezii.

Persoane care au contribuit

popas Zugreni - Vf. Giumalău - gara Valea Putnei în Suceava, Giumalău-Rarău este un traseu de drumeţie mediu.