Touristik Label - 101MN17: Predeal - Muchia Brădetului - Valea Frăsinet

Traseul nr. 17 Banda Albastră este un traseu simplu, care nu necesită mare efort sau pregătire, în urcare ușoară, în majoritate prin pădure, pe Muchia (Culmea) Brădetului până la Cabana Forban (Steaua), apoi în coborâre abruptă spre Valea Frăsinet.

medium/hard
~2:30h
Vârf

Gallery

De la gara Predeal mergem 500 de metri spre sud şi apoi 360 de metri pe strada Poiana Narciselor spre vest. Urmăm marcajele care ne duc printr-un culoar prin pădure. Urcăm până sub Gâlma Mare și apoi coborâm pe curbă de nivel, traversăm un drum forestier și coborâm la DN73A. Mergem stânga spre Predeal 50 de metri, ieșim din șosea și urcăm Muchia Brădetului până în dreptul Cabanei Forban (Steaua). Traversăm drumul forestier şi urmăm curba de nivel prin poiana Cabanei Forban, pentru a coborî apoi abrupt prin pădure până în Valea Frăsinet.

Etape

Predeal - Gâlma Mare - Valea Râşnoavei - Muchia Brădetului - Cabana Forban (Steaua) - Valea Frăsinet

Descriere

Bucurându-se de o deosebită popularitate ca arteră de circulație la întâlnirea drumurilor care duc spre multe din stațiunile românești, Predealul, prin particularitățile sale geografice, climaterice și estetice, și-a creeat un potențial turistic, favorizând traseele turistice montane vechi, cărora li se adaugă mereu altele noi. Este cazul și acestui traseu spre Valea Frăsinet, care urmează traseul nr. 15 de la Gara Predeal până la confluența cu drumul ce duce spre U.M. Valea Râşnoavei De aici continuăm înainte (trecem de Cimintirul Eroilor) până ajungem la Sanatoriul Climateric Bucegi. Aici urcăm în stânga pe Muchia (Culmea) Brădetului prin pădurea de foioase, până în dreptul Cabanei Forban (Steaua), cca 1 oră. Traversăm traseul 18 şi urmăm curba de nivel prin poiana Cabanei Forban, pentru a coborî apoi abrupt prin pădure 20-25 de minute, până în Valea Frăsinet (legătura cu traseele 19 şi 20).

Cele mai bune sezoane

Noiembrie
Decembrie

Persoane care au contribuit

Predeal - Muchia Brădetului - Valea Frăsinet în Braşov, Bucegi-Leaota este un traseu de drumeţie mediu/dificil.