Touristik Label - 1010MN32: Tureni - Izvorul Romanilor - Cabana Cheile Turzii

3:00-4:00h
Vârf

Gallery

Plecăm din localitatea Tureni și ne îndreptăm spre ieșirea din sat dinspre Cheile Tureni, unde se află un izvor puternic. Un marcaj foarte vechi TA de pe un stâlp ne sugerează să nu coborâm în chei, ci să menţinem aceeași direcţie. Folosim una din potecile care merge pe versantul drept al cheilor la înălţime și admirăm cheile de sus. Continuăm parcursul spre sud pe marginea pădurii dese până la autostrada A3. Cum nu o putem traversa, cotim stânga și mergem pe marginea ei mai bine de 1 km. Coborâm sub pasajul autostrăzii, trecem pe dedesubt și ajungem la Izvorul Romanilor, deosebit de puternic. De aici urcam la DJ107L, lăsăm în dreapta două blocuri și intrăm pe drumul care merge la cariera Săndulești. Ieșim la pășune, părăsim drumul spre dreapta (vest) pentru a urca ușor pe deal la stâlpul indicator cu traseele 1 și 31. Aici cotim stânga (sud) și în scurt timp reîntâlnim drumul pe care l-am părăsit de curând. Folosind acest drum coborâm ușor, printre două ferme la DJ103G. Trecem pe lângă o cabană izolată și coborâm abrupt pe o cărare, împreună cu traseul 40 (PG), prin pădure, pe lângă pârâul Vapa, la Cabana Cheile Turzii.

Etape

Noiembrie
Decembrie

Persoane care au contribuit

Tureni - Izvorul Romanilor - Cabana Cheile Turzii in Cluj, Trascău is an uşor drumeţie trail.