Touristik Label - 305MN14: Posada - Tituleni - Culmea Zamora

mediu
7:00-8:00h

De la halta Posada urcăm până la o staţie de gaz (intersecţie cu traseul 28). Continuăm pe drumul din dreapta (de lângă gardul staţiei) 50 de metri şi lăsăm în faţă traseul 28. Noi cotim dreapta pe drumul de exploatare principal, trecem prin Porţile Verzi, veche poartă de acces a Castelului Bibescu şi continuăm circa 30 de metri până în drumul forestier Florei. Pe drum urcăm până la Cabana de Vânătoare Florei şi înainte de ea cotim la stânga spre nord. Urcăm până într-o poiană unde găsim ruina unui vechi rezervor de apă. De la rezervor cotim spre dreapta (spre est). În stânga se desparte o altă potecă vagă (57, marcaj slab BG). Continuăm încă 115 metri, cotim la stânga şi regăsim traseul 62. Continuăm până la gardul împrejmuirii unei cabane particulare. Înainte de gard cotim dreapta, urcăm până la intrarea în lunga poiană de pe piciorul Florei (1040m). Urmăm drumul de exploatare pentru 490 de metri până la ieşirea în golul alpin. Aici se află refugiul montan Florei (1150m). Trecem o şa largă şi continuăm să urcăm (marcaje rare) până la întâlnirea cu drumul de culme (care vine din Secăria). De aici urmăm drumul de culme la stânga cu posibilităţi de urcare pe câteva vârfuri. O variantă nemarcată urcă la stânga pe Vârful Răzoare/Fruntea lui Văsâi şi face dreapta pentru a ajunge în aceeaşi şa. De aici pentru 1,7 kilometri mergem pe sub Vârful Mierlei (1660m), urcăm pe stânga pe sub Vârful Vornicu (1627m) şi ieşim din drumul de culme la stânga pentru a urca pe Vârful Piscul Câinelui (1650m) (intersecţie cu traseul 13). Suntem în zona cea mai înaltă a crestei Baiului şi ajungem curând pe Vârful Baiul Mare (1895m). Coborâm până în Şaua Baiului. Pe partea stângă a culmii ocolim Vârful Baiul Mic (1834m), ajungem în Şaua Băiuţul şi apoi tot pe versantul stâng/vestic al culmii urmăm drumul de culme. Noi urcăm pe drumul de culme şi ajungem în partea superioară a Culmii Zamora la 1750 m altitudine (intersecţie cu traseul 12).

Etape

Posada - Valea Florei - Piciorul Florei - Vf. Doamnele - Tituleni - Vf. Piscul Câinelui - Vf. Baiul Mare - Culmea Zamora

Observații

Marcaje rare de la refugiul Florei până la capătul de sus al Culmii Zamora.

Persoane care au contribuit si comentat

Posada - Tituleni - Culmea Zamora în Prahova, Postăvaru, Piatra Mare, Baiului este un traseu de drumeţie mediu.