Touristik Label - 1005MN10: Predeal - Cabana Gârbova - Azuga

Legătura Predeal- Azuga, pe sub Clăbucetul Taurului
Traseul 10 Triunghi Albastru face legătura între Predeal și Azuga, pe sub pârtia Clăbucet și peste Clăbucetul Taurului. Urcăm la cabana Gârbova cu telescaunul sau pe potecă, apoi parcurgem Clăbucetul Taurului, cu belvederi frumoase spre Bucegi, Postăvaru, Munţii Neamţului, Clăbucetul Azugii, V. Azugii, munții Baiului ș.a.

mediu
4:45-6:00h

De la gara Predeal, mergem la Clăbucet Sosire şi intrăm pe partea stângă a pârtiei. Urcăm pe potecă pe lângă şi pe pârtie până la staţia de telescaun, unde intrăm în dreapta în pădure. Poteca urcă uşor prin trei zone cu defrişări masive până la Cabana Gârbova. O variantă a traseului urcă la stâng...

Vă rugăm să vă autentificați pentru a vedea mai multe detalii
Etape

Predeal - Pârtia Clăbucet - Cabana Gârbova - sub Clăbucetul Taurului - Azuga

Descriere

Traseul 10 TA leagă orașul Predeal de Azuga, peste Clăbucetul Taurului. Un traseu destul de solicitant, cu aprox. 600 m diferențe de nivel, în cca. 5 - 6 h de drumeție. Iarna, acces...

Vă rugăm să vă autentificați pentru a vedea mai multe detalii

Persoane care au contribuit si comentat

Predeal - Cabana Gârbova - Azuga în Braşov, Prahova, Postăvaru, Piatra Mare, Baiului este un traseu de Drumeţie mediu.
test
Average: 4 (1 vote)

Comentarii

imaginea utilizatorului ReverseRPM

Făcut în sens invers, iarna, din Azuga, (se poate parca mașina vizavi de Lukoil). Traseul e foarte bine marcat. La maxim o oră de urcare, într-un crâng pe stânga, e amenajată o masă cu bancuțe. Se pot forma zone cu gheață. E păcat să mergeți pe lângă vârf: panorama include până și Piatra Mică din Crai. Sunt câini la cabana Gârbova, și nu prea puteți trece pe lângă. Avansați ușor, să fiți zăriți. De la capătul pârtiei, pentru a economisi timp, puteți utiliza Telescaunul - vedere superbă spre Postavaru.

imaginea utilizatorului ConfusedTraveler

Primul traseu montan traversat de mine și soție, foarte comod, bine marcat. am mers din Predeal spre Azuga.

imaginea utilizatorului muntii nostri

Ne bucurăm că ați avut o experiență plăcută alături de Munții Noștri. :)

imaginea utilizatorului Mihai Butaru

Poteca de sub  Clabucatul Taurului spre Azuga a fost distrusa de un drum facut recent de o exploatare forestiera.

imaginea utilizatorului Florin Serban

Am parcurs traseul din Azuga spre Predeal, este un urcuș destul de susținut pana pe Vf. Clabucetul Taurului. Dar într-o zi senina merita tot efortul. Un traseu pentru toate vârstele.

imaginea utilizatorului Claudia Popescu

Locul este un pericol public!

Mergand pe un traseu turistic public marcat, dispre Predeal, am fost atacati in imprejurimile cabanei de o haita de 10-15 caini ciobanesti foarte agresivi de la cabana. Cainii erau total neingraditi si nesupravegheati. Un membru al familiei si cainele familiei (pui, tinut scurt in lesa) au fost muscati. Administratorul cabanei si angajatii au refuzat sa ne acorde primul ajutor, desi strigam ca am fost muscati. In schimb, ne reprosau ca ne aflam acolo (pe traseu turistic public marcat).

Sune zeci de pareri similare (din ultimii cativa ani) privind cainii foarte agresivi de la cabana, care ataca turistii (chiar si daca sunt neinsotiti de caini). Se poate intampla o tragedie.

imaginea utilizatorului pantofar

Stimata doamna/domnișoara,

am citit comentariul dumneavoastră chiar inainte de a face traseul. Sincer, v-am crezut inițial. Din nefericire ori sunteți rau intenționată ori chiar sunteți un om extrem de rau. Nu pot înțelege cum de acei câini v-au atacat. Sunt într-adevăr mari, dar, foarte pașnici.
Deci, comentariul dumneavoastră nu are nicio legatura cu realitatea.

Asadar, dacă este cineva interesat sa merarga aici, faceți-o cu încredere!

Nu exista niciun pericol!

imaginea utilizatorului dana1408

l-am
facut si noi astazi. este un traseu usor spre mediu…mai grea urcarea de la pârtia Clăbucet, dar in rest am mers foarte bine. traseul este f bine marcat, doar ca dupa varf Clăbucetelor Taurului, triunghiul albastru a cam disparut :)) ne.am ghidat conform indicatorului dupa cercul albastru si asa am ajuns la gara Azuga.

imaginea utilizatorului barbunicusor

Am parcurs traseul dinspre Predeal spre Azuga. Prima portiune cu partia Clabucet este destul de solicitanta, apoi traseul devine relativ plat pana la cabana. Cainii de acolo erau foarte pasnici toti, nereprezentand vreun pericol pentru noi. Mancarea de la cabana a fost buna, desi cu preturi pe masura.
A mai urmat o mica portiune destul de solicitanta pana la varful Clabucetul Taurului, unde se face si enduro. View-ul este absolut misto.
In schimb, partea mai putin placuta a fost dupa ce am coborat din varf, spre Azuga, traseul fiind prost marcat, cu putine urme de oameni, si cu vegetatie foarte multa si inalta. M-am folosit de hartile offline oferite de aplicatie si am gasit drumul intr-un final, dupa ce ajunsesem pe drumul cu bulina albastra. La coborare, a fost destul de abrupt, nu foarte complicat, dar fara prea multa vegetatie.
Recomand, ii acord 4/5 deoarece am gasit multa zmeura pe traseu.

imaginea utilizatorului Iancu Mihaela

Am parcurs traseul cu urcare din Azuga, urcarea destul de solicitanta, dar traseul bine marcat si destul de circulat, la cabana nu am avut probleme cu cainii, sunt caini de cabana, destul de mari dar prietenosi. Am coborat in Predeal pe langa partie destul de ok, dar panta e cam abrupta si am folosit coltarii. In rest e un traseu de relaxare, cu zona destul de impadurita pe urcare din Azuga,cararea e vizibila si fara vegetatie excesiva.