07MN89: Turnu Roşu - Sebeşul de Jos

Traseul nr. 89 Punct Galben este traseul de legătură între localitatea Turnu Roșu și Sebeşul de Jos, parcurgând în majoritate un drum de țară. În primă fază se traversează localitatea Turnu Roşu pe drumul spre mănăstire, apoi se cotește spre est, în dreptul unei adăpătoare, continuând pe uliță printr-un cartier sărăcăcios. Drumul ne poartă în urcare uşoară, în apropiere de baza muntelui, apoi intră în pădure printr-o zonă cu poieni. Urmând poteca, se iese la niște fânațe cu iarbă înaltă, apoi la un alt un drum de ţară, de unde se poate observa satul Sebeşul de Jos şi Valea Sebeşului. Traversând un pod, se ajunge la ieşirea din satul Sebeşul de Jos. Este un traseu ușor, cu cca. 200 de m diferențe de nivel, într-o drumeție de aprox. 1.5 h. Efortul depus ne va fi răsplătit de perspectiva frumoasă asupra muntelui și a zonelor de fânațe și poieni pitorești.

easy
~1:30h
Vârf

Traversăm localitatea Turnu Roşu pe drumul principal (ce duce spre mănăstirea Turnu Roşu). Aproape de ieşire, în dreptul unei adăpătoare (izvor) o luăm pe uliţă spre est. Urmăm calea până la ieşirea din localitate pe direcţia est, printr-un cartier de case sărace şi părăginite. Ieşim pe un drum de ţară pe care îl urmăm în urcare uşoară, în apropiere de baza muntelui. Chiar la ieşirea din localitate intersectăm traseul marcat cu TA. După aproape 1 km, poteca urcă şi intră în pădurea printr-o zonă cu poieni. Aici intersectăm traseul marcat cu TG care coboară din Culmea Pietriceaua. Continuăm pe potecă prin pădure, apoi coborâm scurt spre nord vest şi ieşim pe nişte fâneţe cu iarbă înaltă. Ne ghidăm după marcaj până intersectăm un drum de ţară care schimbă direcţia spre sud-vest. În curând se vede satul Sebeşul de Jos şi Valea Sebeşului. Coboram spre vale, o traversăm pe un pod de lemn şi ajungem la ieşirea din satul Sebeşul de Jos. Aici intersectăm traseul marcat cu CG.

Etape

Turnu Roşu - Sebeşul de Jos

Descriere

Traseul nr. 89 PG este un traseu de dificultate ușoară, străbătând în majoritate drumul de țară ce face legătura între localitățile Turnu Roșu și Sebeşul de Jos. Este un traseu cu marcaje rezonabile, fără indicatoare, nerecomandat iarna, în funcție de cantitatea și calitatea zăpezii.

Traversând localitatea Turnu Roşu pe drumul principal ce duce spre Mănăstirea Turnu Roşu, vom ajunge aproape de ieșire, la un pod care trece un pârâu cu adăpătoare, de unde vom continua spre est, pe ulița care ne poartă printr-un cartier de case sărace şi părăginite. În continuare drumul de țară, urcă ușor în apropiere de baza muntelui și iese din localitate. Aici se desprinde marcajul Triunghi Albastru (traseul 88), folosit mai mult la coborârea din creastă, trecând pe deasupra Mănăstirii Turnu Roșu și urmând Culmea Fântânii.

După cca. 1 km pe drumul pe țară, vom urca pe potecă, intrând în pădurea presărată cu poieni. Aici este locul unde se desprinde la dreapta, marcajul Triunghi Galben (traseul 92), ce urcă peste Vârful Grohotișul până la Culmea Fântânii, la marcajul Triunghi Albastru (traseul 88). În continuare, poteca iese la niște fânațe cu iarbă înaltă, apoi la un alt un drum de ţară, de unde se poate observa satul Sebeşul de Jos şi Valea Sebeşului.

Coborând spre vale, vom traversa un pod de lemn şi vom ajunge la ieşirea din satul Sebeşul de Jos, la intersecția cu marcajul Cruce Galbenă (traseul 91), care urcă de aici la Culmea Fântânii, la marcajul Triunghi Albastru (traseul 88).

Observații

Pe acest traseu nu există indicatoare.

Cele mai bune sezoane

Noiembrie
Decembrie

Persoane care au contribuit

Turnu Roşu - Sebeşul de Jos in Făgăraş, Sibiu is an uşor drumeţie trail.