Touristik Label - 220MN14: oraş Cavnic – Tarniţa Arşiţei

Legătura Cavnic – Tarniţa Arşiţei (sub Vârful Mogoşa)
Traseul 14 Bandă Galbenă face legătura între orașul Cavnic spre poalele Vf. Mogoșa, în șaua Tarniţa Arşiței. Urcăm prin pădurea de amestec, cu vederi frumoase spre Vârful Secătura de pe Platoul Gutâiului, Vf. Gutâi și zona Trei Apostol, din creasta Gutâiului.

uşor
1:00-1:30h

Galerie

Banda galbenă se desprinde de pe marcajul banda albastră, la podul de peste Pârâul Berbecioara, în proximitatea Complexului Summer Time şi continuă până în capătul străzii Mogoşa. Urcă pe lângă gospodării, iniţial pe asfalt, apoi pe drum pietruit. Marcajul urmează Drumul Cătanelor şi ajunge într-...

Vă rugăm să vă autentificați pentru a vedea mai multe detalii
Etape

oraş Cavnic – drumul Cătanelor – Tarniţa Arşiţei

Descriere

Traseul 14 BG este legătura între orașul Cavnic și Tarniţa Arşiței, pas de altitudine aflat între Vf. Mogoșa (1246 m) și Vf. Arșița (1050 m). Un traseu relativ scurt, dar solicitant, cu aprox. 400 m diferențe de...

Vă rugăm să vă autentificați pentru a vedea mai multe detalii

Persoane care au contribuit si comentat

oraş Cavnic – Tarniţa Arşiţei in Maramureş, Gutâi is an uşor Drumeţie trail.
Average: 4 (1 vote)

Comentarii

imaginea utilizatorului cristian-stefan

Traseu destul de solicitant, cu urcare sustinuta, dar frumos si linistit.

ATENTIE la intrarea in padure: Cum urcati drumul pietruit ce a iesit de dupa ultimele gospodarii, care serpuieste in urcare, veti vedea pe stanga o balta mica patratoasa si o bifurcatie in fata. Luati-o usor la stanga, iar in 20-30m va fi pe dreapta drumului, la liziera, un copac cu marcajul dunga-galbena, de unde urca in padure doua poteci -> luati-o pe cea din stanga (la ~50m in sus se va vedea urmatorul marcaj). NU continuati din gresala pe langa liziera de copaci, urcarea incepe imediat dupa bifurcatia mentionata.

Pe drum: Urmariti marcajul pe o carare in urcare. La un moment dat, intr-o zona plata cu multi copaci, drumul face brusc la dreapta spre un deal, dupa care intrati din nou pe o carare larga bine-marcata (marcajul este bun, trebuie doar sa il urmariti atent). Urcarea este sustinuta intens pana la iesirea din padure (unde cararea se ingusteaza usor. Veti iesi in Tarnita Arsitei, o șa cu vegetație uscata de unde aveti un punct de belvedere.

Continuarea drumetiei: Pentru a continua drumul spre releul de la Vf.Mogoșa, trebuie să urmați marcajul cruce-roșie. Urmați de aproape liziera pădurii de unde ați ieșit. Marcajele vor merge in paralel (inscrise pe pietre), apoi va continua doar crucea rosie pana la intrarea, din nou, in padure (destul de rar,trebuie atentie sporita pentru a il identifica).. Atentie: NU intrati pe drumul forestier ce se indeparteaza de padure si coboara.

Intoarcere: Pastrati ca punct de reper stalpul alb-negru ce era suport pentru marcajul indicator al traseelor (semne rupte acum), sau orientati-va dupa cel mai jos punct din șa (de unde iese poteca drumului dunga-galbena.

Completed Checkbox:
imaginea utilizatorului Razvan Patras

Traseul din Cavnic, parcarea Summer Time, pana la Tarnita Arsita este binisor marcat, dunga galbena, dar traseul de la Tarnita Arsita spre Vf. Mogosa este foarte slab marcat spre deloc, din poiana de la Tarnita se vad in dreapta antenele de pe Vf. Mogosa, dar dupa intrarea in padure marcajele lipsesc total. Doar instinctul si divinitatea te ajuta sa ajungi pe Vf Mogosa. De aici pana la Suior cota 1000 e ok, iar de aici pana in Cavnic marcajul albastru este excelent.