Touristik Label - 922MN15: Cabana Genţiana (Luncile Prigoanei) - Valea Prigoanei - Cabana Genţiana

Circuit Luncile Prigoanei, de la Cabana Genţiana
Traseul nr. 15 Punct Roșu este un traseu în circuit adresat turiştilor cazaţi la pensiunile din zona Luncile Prigoanei, o poiană plasată într-un decor pitoresc, în drumul spre domeniul schiabil Șureanu. O drumeție la poalele munților, pentru relaxare și sănătate. Poate fi parcurs pe anumite segmente și cu MTB.

easy
~4:00h

Gallery

Este un traseu în circuit, cu plecare şi sosire la Cabana Genţiana din Luncile Prigoanei. Urmărim drumul ce trece prin faţa cabanei spre Sud Vest trecând pe lângă mai multe alte cabane şi după circa 650 m intrăm în pădure în partea de Sud Vest a Luncilor Prigoanei. Traversăm în urcare două porţiuni defrişate, prima mai scurtă şi a doua mai lungă, apoi după un scurt pâlc de pădure cruţată cotim uşor spre dreapta pe un drum oarecum pe curba de nivel. Mergem mai bine de 200 m, trecem un pârâu după care cotim stânga şi urcăm pieptiş. Ieşim într-o poiană mare prin care continuăm urcarea, apoi după ultimul pâlc de molizi ieşim definitiv la păşune unde ne orientăm uşor spre dreapta şi poposim la nişte stânci pitoreşti, de unde avem o frumoasă privelişte. După popas apucăm pe o potecă ciobănească marcată cu stâlpi de lemn care merge pe curba de nivel, apoi coboară la stâna Puru din Plai. Aici ne despărţim de marcajul TR şi de drumul bun şi cotind spre nord coborâm uşor pe un drum de culme mai slab conturat. Intrăm în pădure şi după circa 1 km drumul devine potecă, trece un pârâu şi în scurt timp ajunge într-un drum forestier foarte bun. Folosind acest drum, care coboară de-a lungul pârâului Prigoana, revenim la Luncile Prigoanei în 40 de minute.

Etape

Cabana Genţiana (Luncile Prigoanei) - Saşa - Stâna Puru din Plai - Valea Prigoanei - Cabana Genţiana

Descriere

Traseul 15 PR face legătura între Cabana Genţiana (din Luncile Prigoanei) și stâna Puru din Plai, pe drumuri forestiere, de culme și poteci ciobănești, ce pot fi parcurse în circuit și cu o bicicletă de munte. Este un traseu relativ ușor (10 km), cu cca. 500 de m diferență de nivel, în aprox. 4 h de drumeție. Iarna, zăpezile mari pot pune probleme.

Accesul spre Luncile Prigoanei se face dinspre Sebeș sau Cugir, pe drumuri comunale pietruite, în curs de amenajare. Odată ajunși în această zonă cu statut de rezervație naturală, descoperim peisaje idilice, unde în ultimii ani au fost construite numeroase cabane și pensiuni. De la Cabana Gențiana, aflată în partea de SV a poienii, se urcă prin defrișări și pâlcuri de pădure la o poiană mare, apoi la pășune, unde întâlnim nişte stânci pitoreşti, cu o priveliște frumoasă spre împrejurimi. (Vf. lui Pătru).

Continuăm pe o potecă ciobănească care ne duce la stâna Puru din Plai. Până aici am avut parcurs comun cu TR (traseul 16) care ajunge apoi la staţia de îmbarcare a telescaunului şi la parcarea domeniului schiabil. De la stână, PR urmărește un drum de culme spre N și coboară uşor prin pădure și ajunge la drumul forestier de-a lungul pârâului Prigoana, care ne conduce înapoi în Luncile Prigoanei  în cca. 40 min.

Persoane care au contribuit

Cabana Genţiana (Luncile Prigoanei) - Valea Prigoanei - Cabana Genţiana in Alba, Şureanu is an uşor drumeţie trail.