10MN01C: Cabana Râmeţ - Cheile Mănăstirii - Faţa Pietrii - Răicani - Valea Galda - lângă Piatra Bulzului - lângă Piatra Craivii - lângă Vf. Sfredelașu - Dealu Hulmurilor - Platoul Ciumerna

medium
46:00-50:00h

De la Cabana Râmeţ, urmăm DJ750C mai puţin de 1 km, străbătând astfel parcursul scurt al Cheilor Mănăstirii. Ajungem la o troiţă nouă, părăsim acest drum și urcăm pe lângă un pâlc de cabane. Traversăm o frumoasă pădure și intrăm în cătunul numit sugestiv Faţa Pietrii. Urcăm în locul numit Jiju, aflat pe interfluviul dintre văile Geoagiu și Galda. De aici, urmăm drumul care coboară deodată cu stâlpii de curent și folosim o scurtătură pe lângă stâlpi. După un parcurs oarecum pe curba de nivel pe lângă case și grajduri părăginite acoperite cu paie, părăsim traseul stâlpilor și coborâm pe un drumeag pe lângă un saivan mare nou construit până în Valea Cetea unde întâlnim DC76. De aici, ne angajăm într-o urcare întortocheată printre casele satului Răicani, aproximativ de-a lungul altor stâlpi de curent. Întâlnim un drum mai mare care urmărește curba de nivel, pe care-l urmăm până întâlnim traseul 19 (TR). Mergem pe marginea pădurii cca 300 m, apoi coborâm la DJ107K printr-o pădure de fag și stejar. Parcurgem acest drum mai bine de 1 km, apoi trecem pârâul și ne angajăm în urcare. La început urcăm pe albia unui pârâu, apoi folosim vremelnic un drum forestier, pe care-l părăsim pentru o potecă care urcă pe culme, de unde admirăm silueta fotogenică a Pietrei Bulzului. Trecem apoi pe lângă mai multe adăposturi folosite de crescătorii de animale, unele improvizate și altele trainice. După ce întâlnim traseul 20 (TA) care vine de la Cricău, urcăm spre Piatra Craivii, întâi pe pășunea cu copaci rari și mari, apoi prin pădure. Într-o poiană întâlnim traseul 19 (TR) și indicatorul care ne îndeamnă să urcăm Piatra Craivii folosind marcajul traseul 21 (PA). Urmăm un lung parcurs frumos pe interfluviul dintre văile Bucerdea și Cricău pe un drumeag ce șerpuiește printre stejari rari și ocolește Vf. Sfredelașul prin stânga (S-V). Traseul 19 (TR) ne părăsește. Continuăm parcursul la înălţime, traversăm o zonă împădurită, apoi trecem printr-o tăietură de pădure pentru a ieși într-un platou frumos cu tufe de ienuperi. Din nou pădure, tot mai deasă, unde traseul folosește un drum bine întreţinut care o străbate cu ușurinţă. La ieșirea din pădure întâlnim niște stâne construite din materiale moderne. Urmează o succesiune de poieni și pâlcuri de pădure sau zone cu pădurea tăiată, iar la apropierea de platoul Ciumerna frumoase plaiuri cu copaci mari și rari.

Cele mai bune sezoane

Noiembrie
Decembrie

Persoane care au contribuit

Cabana Râmeţ - Cheile Mănăstirii - Faţa Pietrii - Răicani - Valea Galda - lângă Piatra Bulzului - lângă Piatra Craivii - lângă Vf. Sfredelașu - Dealu Hulmurilor - Platoul Ciumerna în Trascău, Alba este un traseu de drumeţie mediu.