Touristik Label - 1113MN23: Ferice-Peştera Ferice-Traseul 12 BR

medium
4:00-5:00h
Vârf

După intrarea în satul Ferice nu cotim dreapta spre centru ci menţinem direcţia NE pe o uliţă asfaltată la capătul căreia întâlnim indicatorul de intrare în traseu. Trecem pe lângă un foişor (loc de popas) cu izvor şi după un scurt urcuş pe o stâncă întâlnim o ramificaţie de doar 10 m spre dreapta (E) până la intrarea în peşteră. Urmează un parcurs prin tufişuri, un pâlc de pădure, poieni invadate de ferigi, zone cu vegetaţie luxuriantă unde trebuie să fim atenţi la marcaje până ieşim într-un drumeag care urcă prin pădurea tânără. Drumul este la început spălat de ape, apoi se face mai bun şi se înscrie pe culme, aşa că înaintăm cu uşurinţă. Întâlnim o casă de vară după care marcajul părăseşte drumul de culme pentru un drum pe curba de nivel pentru a-l părăsi şi pe acesta după 200 m la un izvor. Urcăm pieptiş printr-o poiană şi în doar 220 m ieşim în alt drum, aflat mult mai sus. Pe acest drum mai serios ocolim Vârful Măgura Fericii printr-o frumoasă pădure de fag, lăsăm în stânga (N) o culme secundară cu o frumoasă poiană şi ieşim într-o păşune largă unde urmărim mai mult timp un drum la mică distanţă de marginii pădurii. Drumul coboară şi coteşte dreapta (S) spre nişte case, dar marcajul menţine aceeaşi direcţie şi intră din nou în pădure. Acum marcajul foloseşte o potecă lată, uşor de urmărit, care se transformă în drum forestier într-o zonă în care s-au exploatat lemne. Poteca alternează urmărirea culmii cu câteva ocoliri pe curbă de nivel, în general spre stânga (N). Întâlnim traseul 15 CG şi alături de acesta în mai puţin de 1 km ieşim într-o poiană mare, pe care o străbatem la limita pădurii, în partea de jos. Întâlnim un drum forestier, pe care mergem doar 150 m până la o intersecţie, în apropierea căreia se află o stână. Aici ne despărţim de CG alegând drumul din dreapta, care în mai puţin de 800 m întâlneşte drumul care uneşte Stâna de Vale cu Valea Drăganului. Marcajul continuă pe acesta încă 750 m până la întâlnirea traseului 12 BR.

Etape

Noiembrie
Decembrie

Persoane care au contribuit

Ferice-Peştera Ferice-Traseul 12 BR în Vlădeasa, Bihor este un traseu de drumeţie mediu.