Touristik Label - 1013MN20: Pietroasa-Casc. Săritoarea Bohodei-Şaua Bohodei

5:00-6:00h
Vârf

Gallery

Primele marcaje şterse apar în localitatea Pietroasa, pe stâlpi. După mai bine de 2 km de mers pe DJ763 spre Boga se desprinde spre stânga drumul care urcă de-a lungul Văii Aleului. Urmăm acest drum trecând pe lângă mai multe cabane şi case de vacanţă. Deşi nu este asfaltat, cale de 6,5 km drumul este foarte bun, accesibil oricărei maşini. Apoi devine tot mai rău şi abrupt, în ultima parte înierbat. După 3,5 km la un mic baraj peste Valea Aleului drumul coteşte spre dreapta şi marcajul urmăreşte o potecă spre stânga (nord). Urcăm abrupt prin pădure, apoi poteca urcă paralel cu valea. Indicatoarele de pe un copac ne anunţă că sunt două variante de urcare, ambele marcate cu TA. Doar cea din dreapta (SE) trece pe la Cascada Săritoarea Bohodei. Dacă o urmăm pe aceasta, după mai bine de 300 m de urcare de-a lungul văii ajungem la baza Cascadei Săritoarea Bohodei. Căderea apei are loc în mai multe trepte succesive care însumează 80 m. Aici indicatorul ne informează că urmează un traseu abrupt şi dificil. Într-adevăr, drumul nostru devine o urcare continuă pe stânci echipate cu lanţuri în locurile esenţiale, foarte spectaculoasă, din mai multe locuri putând admira cascada. Urcăm mereu pe spinarea unei culmi („Dealul Crucii“), câştigând rapid altitudine. Beneficiem de privelişti asupra văii sau asupra culmii vecine dinspre NV, pe care urcă cealaltă ramură a traseului. În cele din urmă ieşim în Şaua Bohodei, unde întâlnim traseul 12 BR.

Etape

sat Pietroasa-Valea Aleului-Cascada Săritoarea Bohodei-Dealul Crucii-Şaua Bohodei

Descriere

Observații

Partea superioară a traseului poate fi periculoasă iarna sau pe vreme umedă.

Cele mai bune sezoane

Noiembrie
Decembrie

Persoane care au contribuit

Pietroasa-Casc. Săritoarea Bohodei-Şaua Bohodei în Bihor, Vlădeasa este un traseu de drumeţie mediu.