Touristik Label - 1222MN20: Fosta cabană Voievodul - Poiana Muierii - Cabana Obârşia Lotrului

medium
5:30-6:30h

Gallery

La intersecţia drumului de pe Valea Jiului de Est cu DF Sterminos (300 m aval de fosta Cabană Voievodul) se află un indicator ruginit. Intrăm pe DF Sterminos, lăsăm pe stânga DF Fetiţa Mare, iar la 200 m de la această intersecţie părăsim drumul pentru o potecă care urcă prin pădurea de fag. Locul nu este semnalizat. Menţionăm că la încă 60 m mai sus pe drum se află un izvor amenajat cu loc de popas. Urcăm deci în serpentine pe poteca bine conturată urmărind semnele de marcaj extrem de vechi şi şterse. După urcarea abruptă a 240 m D+ poteca iese în culmea Sterminos. Continuăm pe culmea împădurită şi după încă 240 m D+ ieşim din pădure pe un plai frumos care culminează într-un vârf marcat cu o troiţă. Ne aflăm deja la circa 1400 m altitudine. Trecem pe lângă o stână stricată (cea bună s-a mutat 170 m mai la sud), unde întâlnim un drum care vine din dreapta (Sud) pe care intrăm şi care traversează un pâlc de pădure de molid, apoi ne scoate într-o zonă defrişată. Cu părere de rău coborâm într-o şa destul de adâncă. Traversăm o alternanţă de defrişări mai vechi (cu pădure tânără), defrişări mai noi, sau zone cu pădure cruţată. Intersectăm mai multe drumuri ce au fost folosite la exploatare şi alegând mereu drumul mai apropiat de culme înaintăm fără probleme în direcţia dorită. Într-un final întâlnim un drum mai serios, care ne scoate în Poiana Muierii unde se află o stână funcţională. De aici apucăm pe un drum foarte bun, accesibil oricărei maşini, care coboară uşor 2 km până în DN67C Transalpina. Acest drum este tăiat în coasta muntelui, întâi pe stânga, apoi pe dreapta şi iese în Transalpina într-o curbă mare unde se află un indicator cu Poiana Muierii şi o mică construcţie din bârne. De menţionat că Pasul Tărtărău (limita judeţelor Alba şi Vâlcea) şi începutul marcajului BR spre Munţii Lotrului se află circa 1,5 km mai sus. Traseul continua – acum fără marcaje bineînţeles - până la Obârşia Lotrului 4,8 km pe DN67C.

Etape

Fosta cabană Voievodul - Muntele Sterminosu - Poiana Muierii - DN67C - Cabana Obârşia Lotrului

Descriere

Observații

Marcaje extrem de şterse în pădurea de fag, apoi lipsesc mai departe.

Persoane care au contribuit

Fosta cabană Voievodul - Poiana Muierii - Cabana Obârşia Lotrului în Hunedoara, Vâlcea, Şureanu este un traseu de drumeţie mediu.