09MN02: Cabana Izv. Muntelui - Stânca Dochiei - Cabana Dochia

medium
3:30-4:00h
Vârf

Poteca este orientată pe direcţia nord, străbate mai întâi o pădure de rășinoase și, după ce traversează DJ 155F, continuă către Curmătura Lutu Roșu, abătându-se ușor către nord-vest. După aproximativ 45 de minute, ajungem la Curmătura Lutu Roșu, într-o mică poieniţă în punctul numit La Arsuri (1.041 m), unde sunt amenajate o măsuţă cu băncuţe. De aici, continuăm drumul înainte pe traseul marcat cu triunghi albastru, mai întâi coborând ușor prin pădure apoi, pe o distanţă de circa 200 m, pe DJ 155F către pârâul Izvorul Alb. Ne abatem către stânga, părăsind drumul judeţean pe un vechi drum forestier amenajat în lungul pârâului Izvorul Alb. În zare se zărește Vârful Toaca însoţit pe partea să stânga de Stânca Panaghiei. Drumul forestier se transformă încet într-o potecă ce continuă urcușul domol traversând pârâul Izvorul Alb în câteva locuri. După aproape 1,2 km de când am părăsit DJ 155F ajungem la Stânca Dochiei (1.179 m) situată sub Piciorul Sihastrului. De sub stânca uriașă se ivește un mic izvor. Puţin mai sus de Stânca Dochiei, într-o poiană largă numită “La Izvoare”, confluează Jgheabul Mare cu Jgheabul cu Hotaru. Ne angajăm pe acesta din urmă prin pădurea deasă de rășinoase din care, pe alocuri, se întredeschide câte o secvenţă vizuală către Lacul Izvorul Muntelui. Ultima porţiune prin pădure este mai dificilă întrucât cărarea se strecoară printre blocurile de conglomerate desprinse din abruptul Ceahlăului. Trecem pe sub stânca cu Vulturul lui Traian, pe dreapta și Santinelă, pe stânga, și după aproape 1,2 km distanţă de Stânca Dochiei ieșim din pădure și prin Poarta de Piatră pătrundem într-un amfiteatru natural numit și Cetatea de Piatră. Urmează un drum anevoios printre jnepeni pe sub Toaca și Vârful Lespezi (1.805 m) spre punctul punctul final, Cabana Dochia. Traseul cotește spre stânga și după alţi 1,2 km de la ieșirea din pădure ajungem la Cabana Dochia, situată la o altitudine de 1.760 m. Tot traseul începând din DJ 155F și până la Cabana Dochia a fost amenajat și ca traseu tematic în cadrul unui program Life Natura.

Etape

Cabana Izvorul Muntelui - Curmătura Lutu Roșu - Pârâul Izvorul Alb - Stânca Dochiei – Jgheabul cu Hotaru – Cabana Dochia

Observații

Noiembrie
Decembrie

Persoane care au contribuit

Cabana Izv. Muntelui - Stânca Dochiei - Cabana Dochia în Ceahlău, Neamţ este un traseu de drumeţie mediu.